Thursday, March 1, 2012

УЧАТ ЛИ НЕШТО НАШИВЕ ДЕЦА?

Posted on August 27, 2011 - РЕПРИНТ

И да не ве држам во неизвесност, веднаш да Ви кажам……………, неучат ништо!
Ама буквално ништо!!!
Толку ништо незнаат што ситуацијава е АЛАРМАНТНА!
Ама вистински алармантна и ако уште завчера надлежните не преземат нешто да се смени истата, за генерација – две ќе станеме најнеписмената нација на планетава, ова со 100% сигурност го тврдам.
Е сега и да Ви кажам и како дојдов до ова сознание.
Пред некој ден по некоја пука случајност во рака ми дојдоа едно 250 TIMSS 2011 теста, кои ги решавале (пополнувале) наши осмооделенци. Инаку овие тестови се  интернационални и ги припремаат и издаваат луѓето од IEA.
Тестовите се поделени на два дела, во првиот дел се групирани прашања од природните науки, а во вториот дел прашања од математика.
Незнам што ми требаше и кој ѓаво ме тераше, арно ама отворив еден да видам што тест е тоа, како е конципиран и се разликува ли од тестовите што мене ми ги давале на училиште.
И се стори…………………
Отворив тестот и почнав прво да ги читам прашањата, без првично да обрнувам внимание на дадените одговори на истите, но бидејќи прашањата ми се видоа поприлично лесни, реков, ај да видам како одговориле децава.
И имав што да видам.
ПРИМЕР – 1, вели вака:
- На сликата подолу е прикажан синџир на исхрана : растение ; скакулец; гуштер; буф; орел.
Па следи прашањето: Во една земјоделска заедница, кој организам во синџирот на исхрана е најголем конкурент на луѓето и зошто?

Верувале или не, од 250 осмооделенци само еден имаше точно одговорено, уште еднаш САМО ЕДЕН!
Од дадените одговори можеше да се заклучи дека 80% од децата не го знаат значењето на зборот КОНКУРЕНТ.
ПРИМЕР – 2 вели вака:
-Бубрезите се органи од човековото тело. Еден човек многу млад заболел на едниот од двата бубрега, и бубрегот морал да го извади. Сега овој човек има син.
Па следи прашањето: Со колку бубрези се родил неговиот син, објасни?
На ова прашање точен одговор со објаснување зошто,  имаат дадено само 20% од учениците, а без објаснување (што по правилата на тестот се смета за неточен одговор), некаде околу 50%, а имаше и одговори од типот: три бубрега или пак четри бубрега.
Само двајца или тројца ја имаа спомнато генетиката и гените што според правилата на тестот е ептен пожелно да се спомне во одговорот.
ПРИМЕР – 3 вели вака:
Наведи еден пример за тоа како вулканските ерупции можат да влијаат врз животната средина?
Едвај 10% од децава успеале да склопат просто-проширена реченица која едвај да може да се категоризира како точен одговор на ова прашање.
И да нередам веќе примери зошто навистина ги има многу и од физика и од хемија.
А за прашањата по математика и да не Ви расправам, тука поголемиот дел од учениците кои ги решавале тестовиве не ни пробале да дадат одговор, нарочито ако истиот не  е понуден во листа од можни одговори, односно, ако самите морале да ја решаваат задачата.
Ги гледав тестовите и незнаев дали да се смеам или да плачам, ама навистина незнаев!
Ако е да се суди по овие тестови, нашиве деца не само што ништо неучат на училиште, туку немаат прочитано во животот ни еден Политикин Забавник или некој негов еквивалент, немаат погледано ниту една научнопопуларна емисија на безбројните ТВ канали, немаат сурфнато еднаш на сајтот на Википедија, да незборам за некој други посериозни сајтови и да нередам веќе, со еден збор, или пточно со четри збора, НАШИВЕ ДЕЦА СЕ НЕПИСМЕНИ, ама онака, тоталка.
Ако постарите генерации на нивни години знае колку жито произвела Аргентина во реколтата од 1968 година, денешниве осмооделенци за жал незнаат ни каде се наоѓа Аргентина а камоли да ја покажат на мапа или недајбоже глобус.
Тажно, навистина тажно……………

No comments:

Post a Comment